Yang Melekat


20.9.11

Hello : Where is China Town?


its been 5.38 pm...
it was yesterday when im on my way to went home..
then it was in Putra LRT...

time tu me n my fren take a same LRT heading to Kelana Jaya..
then my next station was Universiti...
tgh2 kepenatan selepas blik dari kerja aku tanpa mempedulikan org lain menikmati pemandangan dari luar tingkap LRT tersebut...dgn tidak semena mena aku ditegur oleh 1 of 'Mat Salleh' guy...entah bile la die berada di depanku ini...

then the conversation was started:::::::

"where is china town?
should i have to turn back to go there?
which station should i stop?"

** aku terkedu time tuh...tibe2 semua perkataan tu keluar dengan halaju yang sangat melebihi bidang aku dari mulutnya...da la aku mule2 x berapa jelas ape yg die tanya dr aku...yela sebab laju sgt kot..aku ni da la x berapa pick up kalo omputih cakap laju2...**

then......this sentence came out from my mouth....

"China Town???????"

** aku pon xtau kt mane tempat tuh sebenarnya....nasib baik la ader seorg hamba Allah yakni seorg lelaki ni banrtu aku...trus die communicate dgn omputih tu n then bgtau ape yg die patut buat...dengan bangga nya aku terasa lega buat seketika...tibe2 aku berfikir...kt mane erk tempat tuh...dalam kepala aku ligat mengatakan yg "China Town = Petaling Street"

then aku ask 1 of my frenz....

"eh....china town tu same ke dengan petaling street...."

"aku pon xsure tapi aku rase betul kot...so omputih tuh kene la patah balik then stop dekat Central Market..."

hahahahaha...kitorg tergelak la sesama sendiri..cane la kitorg ni xpasti tentang tuh...hum the moral of the story aku kene la blaja selok belok K.L nih...yela untuk memudahkan aktiviti harian kami then senang kami nk ke sana ke mari dekat Bandar K.L nih....


wassalam......




No comments: